Pozycjonowanie sklepów internetowych w Google

Pozycjonowanie sklepu to proces niezwykle złożony. Jest to efektem bardzo skomplikowanego algorytmu Google'a, który decyduje o tym, kto i na jakie zapytanie użytkownika, znajdzie się w czołówce wyników wyszukiwania. Pozostaje pytanie, jak zaistnieć na tle konkurencji i dostać się do TOP10 wyników?

Optymalizacja

Google regularnie przekazuje web developerom, rekomendacje, które mogą wpłynąć na dostępność i ocenę Twojej strony. To co jest kluczowe w pozycjonowaniu sklepów to doprowadzenie witryny do idealnego stanu pod kątem technicznym, a dopiero w późniejszych krokach zadbanie o pozostałe obszary.

Content

Zdawałoby się, że zwykły opis produktu nie wpływa na proces pozycjonowania. Nic bardziej mylnego! Regularne umieszczanie unikalnych i wartościowych tekstów na stronach, ma ogromne znaczenie w pozycjonowaniu. Algorytm Google docenia firmy, które udostępniają na stronie Klientom coś od siebie – starannie opisują produkty, dbają o ich opinie lub udzielają wartościowych porad na swoim blogu.

Linkowanie

To istotne działanie, którego celem jest zwiększanie linków przychodzących do danej strony. Obecnie pozyskiwanie linków z innych witryn do prowadzonych przez siebie stron jest kłopotliwe, ponieważ algorytm Google zwraca szczególną uwagę na ich jakość. Zdobywanie linków, czyli link building, to korzystanie z takich źródeł, jak blogi, katalogi stron, artykuły sponsorowane, fora internetowe, portale społecznościowe oraz precle (press pages).

Chcesz zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie internetowym? Wypełnij formularz kontaktowy, a my pomożemy Ci osiągnąć sukces w sieci!

Pytania i odpowiedzi

Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego?

Pozycjonowanie sklepów internetowych jest bardziej skomplikowane w porównaniu do pozycjonowania zwykłych stron internetowych. Koszt pozycjonowania jest zawsze w pełni dostosowany w zależności od serwisu i aktualnych potrzeb Klienta, ale ceny zaczynają się już od 1200 zł netto miesięcznie i jest to minimum jakie trzeba ponieść. Wynika to między innymi z tego, jak wiele rozwiązań trzeba wdrożyć, aby zoptymalizować sklep internetowy i dostosować go zarówno do potrzeb użytkowników, jak i wyszukiwarki Google. Zapoznaj się z naszą ofertą:
https://kompan.pl/uslugi/seo/pozycjonowanie-sklepow/

Ile trwa pozycjonowanie sklepu?

Podobnie jak w przypadku pozycjonowania stron internetowych, pozycjonowanie sklepów również jest procesem ciągłym i długotrwałym. Ważną rolę odgrywa branża, wielkość sklepu i jego oferty oraz działania konkurencji. W przypadku starszych domen pierwsze efekty będą widoczne w przeciągu kilku miesięcy, natomiast dla nowych witryn rozważamy dłuższy okres.

Czy platforma sklepowa ma wpływ na SEO sklepu?

Tak, platforma sklepowa ma wpływ na SEO sklepu. Pozycjonowanie jest możliwe w prawie każdym przypadku, ale nigdy nie wygląda tak samo. Każde rozwiązanie ma swoje wady i zalety, więc należy zapoznać się z różnymi wariantami przed przystąpieniem do pracy. Należy pamiętać, że poza tym, że strona internetowa powinna być przejrzysta i intuicyjna, to powinna działać szybko i mieć możliwości jak największej optymalizacji.

Czy optymalizacja drzewa kategorii produktów jest ważna?

Tak, optymalizacja drzewa kategorii produktów jest ważna dla sklepów internetowych. Właściwie rozmieszczone produkty w poszczególnych kategoriach nie tylko ułatwiają użytkownikom poruszanie się po sklepie i przyspieszają proces odnajdywania potrzebnych produktów, ale także wspomaga pozycjonowanie grup produktów. Dzięki takiemu rozwiązaniu zakupy w Twoim sklepie staną się przyjemnością dla Twoich klientów i oni będą do Ciebie wracać.

Usługi pozycjonowania sklepów realizujemy w miastach: